English
Search icon
11 Ноември 2021, четвъртък

Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”

Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”

Нови услуги за електронни разплащания, обновления в хардуерната и софтуерната инфраструктура и първи внедрявания в български банки анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програмата “БОРИКА Нова Генерация”. В семинара, модериран от Нели Йоловска, директор „Продажби“, взеха участие експерти от различни отдели в Дружеството, както и представители на партньори – Българо-американската кредитна банка и Пощенска банка. Аутсорсингът на POS и ATM устройства, по който БОРИКА изгражда концепция за нова услуга към финансовите институции, и иновативната услуга за приемане на плащания Софтуерен POS бяха сред водещите теми на събитието, като последната вече е имплементирана пилотно в България и се ползва от клиентите на Пощенска банка.

Софтуерният POS осигурява безконтактни плащания към търговците и уеб-базиран портал, чрез който те могат да достъпват цялата информация за трансакциите към тях, да управляват фирмения си профил и да задават разнообразни настройки. В момента услугата може да се ползва през всякакви мобилни устройства с NFC комуникация и операционна система Android и се очаква в бъдеще да е налична и за iOS, обясни Александър Чолаков, ръководител отдел „Акцептиране плащания на ATM и POS“.

„Пощенска банка е първа сред банките в България, която предложи дигиталната иновация от ново поколение Smart POS за безконтактни плащания, която превръща смартфона в ПОС терминал. Благодарение на отлично структурираните й функционалности, всеки търговец има възможност да предложи безконтактни разплащания на своите клиенти директно през мобилния си телефон, без необходимост от поддържане на традиционния ПОС терминал“, изтъкна пред участниците в панела Димитър Шумаров, изпълнителен директор и член на УС на Пощенска банка, и допълни, че приложението е удачно работещо решение както за бизнеси с микро, малък и среден мащаб, така и за големи компании.

„Високотехнологичната услуга Smart POS е всъщност само една от тези, които ни превръщат във водеща, в областта на онлайн продуктите, банка, защото тук можем да прибавим и други наши иновации като виртуален ПОС, Unattended POS, както и стандартните физически ПОС“, каза той и специално благодари на БОРИКА за отличното оперативно взаимодействие и успешна работа в цялостния процес по внедряването на услугата, отнел по-малко от три месеца. През последната година БОРИКА отчита значителен напредък по основни фази на програмата “БОРИКА Нова Генерация” като National Switch и ATM миграции. Компанията е внедрила регулациите по PSD2 според изискванията на международните картови схеми, като предоставя надеждни картови трансакции в интернет. “Този напредък показва, че сме способни да се обединим като общност и преминем през препятствия като отдалечена работа и сложни имплементации, за да осигурим стабилно функциониране в процеса на миграция на близо 2,5 милиона карти в интернет и обслужващите тези плащания устройства”, коментира Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на БОРИКА.

Платежният оператор изцяло е осъвременил инфраструктурата си с най-модерни хардуерни и софтуерни решения, сред които база данни на Oracle, решения за възстановяване при бедствия и др., спазвайки всички стандарти за информационна сигурност и управление на качеството като PCI DSS, ISO 9001 и ISO 20022. В областта на приложния софтуер компанията използва международно признатата платформа Way4 от водещия доставчик OpenWay и предлага на клиентите си ключови функционалности, надграждащи основната система– вкл. уеб портали, позволяващи на търговците и банките да следят бизнеса си, генерират отчети и изпълняват разнообразни операции. Това анонсира Петър Буров, ръководител отдел „Картови продукти и издаване“, който представи и иновациите на БОРИКА в областта на дигиталните портфейли.

Предизвикателствата и бизнес ползите при внедряването на системата за управление на карти като услуга (Acquiring CMS as a Service) в Българо-американска кредитна банка (БАКБ) бяха представени на семинара от изпълнителния директор и член на УС на банката Александър Димитров. Проектът включва миграция на ATM парка и виртуалните POS устройства. В момента БАКБ подготвя пренасянето на физическите терминали и тества услугата POS as a Service. Новата система опростява мониторинга на ATM устройствата, осигурява достъп до тях в реално време и предоставя оптимален процес на заявка и инсталиране. “Към днешна дата вече ползваме предимствата на проекта. Те създават нови възможности и улесняват както клиентите, така и екипа на банката”, коментира Александър Димитров, акцентирайки върху функционалността на новата система.

Върху услугите с добавена стойност на БОРИКА в областта на електронната търговия се спря по време на семинара Боян Дамянов, ръководител отдел „Електронна търговия и мобилни услуги“, като засегна теми като промените в европейското законодателство и регулаторните технически стандарти и как те са се отразили върху 3DS решенията. Боян Дамянов представи данни за напредъка на компанията в тази област, включително за привлечените нови клиенти и миграцията към биометрични решения. Даниела Василева, експерт в секция „Бизнес развитие", анонсира наличните функционалности на решението 3DS ACS, което към момента включва 3 основни метода на автентикация, както и решенията на БОРИКА за биометрична автентикация, сред които услугата B-Trust Mobile. Бяха презентирани и някои иновативни 3DS MPI решения, като Credential on File и Recurring payments.

Сред основните теми на семинара бе и производството на карти. Йордан Паунов, ръководител секция „Подготовка на данни и персонализация“, представи водещите тенденции в персонализацията на карти, включително и в техния дизайн, както и допълнителните услуги, развити от БОРИКА през последните две години. Над 500 000 платежни карти е доставила БОРИКА на българския пазар от старта на доставките през 2019 г. Също така, от 2019 г. досега компанията е получила над 400 000 заявки за доставка на електронни ПИН-кодове, които отменят необходимостта картодържателят да получава картата и ПИН-кода си в различни дни, анонсира Йордан Паунов.

Върху две основни направления ще се фокусират усилията на БОРИКА в рамките на проекта “БОРИКА Нова Генерация” през 2022 г. – реализиране на миграционните проекти в частта “Acquiring” (с основен фокус върху проектите за миграция към CMSaaS), анонсира Катерина Благоева, ръководител отдел „Управление на проекти“. От друга страна, компанията планира да стартира и реализира функционалността в частта “Issuing” в WAY4 системата. Предвижда се също така реализация на трета схема за централизирано приемане на картови трансакции (JCB).

Програмата “БОРИКА Нова Генерация” обединява иновативни технологии в областта на картовите разплащания, предоставяйки надеждна и гъвкава система за управлението на карти, POS и ATM устройства и търговци. Тя позволява на клиентите на Дружеството да внедряват лесно и бързо разнообразни нови услуги за електронна търговия, токенизация и дигитални портфейли.

Други новини

Бизнес потребителите следят всички свои банкови сметки в единна платформа
3 Ноември 2021, сряда

Бизнес потребителите следят всички свои банкови сметки в единна платформа

Технологичното решение InfoPay от БОРИКА е в помощ на счетоводители, собственици и управители на фирми...

Повече
БОРИКА с нов търговски офис и във Видин – с по-модерна визия и по-удобна локация
30 Септември 2021, четвъртък

БОРИКА с нов търговски офис и във Видин – с по-модерна визия и по-удобна локация

Oт понеделник, 4 октомври, клиентите ще бъдат обслужвани в офиса, намиращ се на ул. "Христо Ботев" 39, магазин 3...

Повече
Програма за проследяване на ранното детско развитие на недоносените бебета стартират фондация „Нашите недоносени деца“ и БОРИКА
23 Септември 2021, четвъртък

Програма за проследяване на ранното детско развитие на недоносените бебета стартират фондация „Нашите недоносени деца“ и БОРИКА

Тя ще обхване семейства с доход под минималния за страната, като всички услуги и консултации със специалисти ще бъдат напълно безплатни за тях...

Повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни