English
Search icon
11 Юни 2024, вторник

М. Орешарски пред сп. Мениджър: Дигиталната ера навлезе и в HR отделите

М. Орешарски пред сп. Мениджър: Дигиталната ера навлезе и в HR отделите

Мартин Орешарски е част от конференцията Next Level HR 2024 на 12 юни от 12:30 ч. в Sofia Event Center. Той ще сподели експертизата си в fireside chat с тема ,,Дигитални услуги в полза на ,,Човешки ресурси". На фокус: електронното трудово досие“.

- По ваши наблюдения доколко HR отделите в България са дигитализирали процесите, по които работят? 
Настоящият период е известен като „дигиталната ера“ и дигиталната трансформация се превърна във фокус на повечето компании. Тя ни принуждава да променим начина, по който се работи в организациите, до степен, превръщайки се в част от корпоративната стратегия. Предвид, че процесите на дигитализация ускорено си пробиват път през последните години, броят на компаниите определено нарасна. Трудно бихме могли да посочим цифра, но повечето компании със сигурност са дигитализирали поне един определен процес, например молбите за отпуски, дори да не са внедрили цялостно решение в HR процесите си. Процентът със сигурност ще се увеличи при използване на цялостни дигитални решения, поради осъзнатата полза от тях.

- Кои работодатели най-често търсят иновативни решения за отдалечено подписване и отдалечена идентификация?
Компаниите в сферата на IT и финансов сектор. Компаниите от технологичния сектор често са в челните редици на приемането на нови технологии, включително решения за отдалечено подписване и отдалечена идентификация. Те разбират стойността на тези инструменти за подобряване на оперативната ефективност и сигурността. Гъвкавият начин на работа, включително опциите за хоум офис, станаха все по-популярни през последните години. Работодателите, които предлагат гъвкав начин на работа, често търсят иновативни решения, за да гарантират, че техните отдалечени служители могат да изпълняват ефективно задълженията си. И разбира се, не на последното място, всички компании, предлагащи иновативни дигитални решения и услуги на своите потребители, се стремят да прилагат/интегрират такива решения и в собствената си компания.

- Как се осигурява сигурността на дигиталните удостоверителни услуги срещу кибер атаки и изтичането на лична информация?
Удостоверителните услуги са базирани на Регламент 910/2014 (eIDAS). Регламент eIDAS е първият европейски регламент, който разглежда темите за киберсигурността от ъгъл на решение. Той предоставя две ключови решения - електронна идентификация (eID) и доверителни услуги (TS). Тези решения помагат за намаляване на риска от измама и подобряване на цялостната сигурност на онлайн пространството. Удостоверителните услуги подлежат на ежегодни одити и са реализирани по съответните технически стандарти. Целта на Удостоверителни Услуги е именно да гарантира сигурност при използване на услуги отдалечено. Въпреки това е важно да се отбележи, че докато тези услуги повишават нивото на сигурност, те не елиминират напълно риска от киберпрестъпления. Ето защо е изключително важно да се следва стабилна стратегия за киберсигурност, която обхваща както технологичните, така и човешките аспекти.

Източник: сп. Мениджър 

Други новини

От хартия към екран: Мартин Орешарски и Даниел Джолев пред сп. Мениджър
28 Ноември 2024, четвъртък

От хартия към екран: Мартин Орешарски и Даниел Джолев пред сп. Мениджър

БОРИКА и УниКредит Булбанк трансформират финансовия сектор с новите технологии, които улесняват и подобряват потребителското изживяване...

Научете повече
M. Вичев пред сп. Forbes: Незабавните плащания навлизат при услуги с добавена стойност за клиентите
14 Октомври 2024, понеделник

M. Вичев пред сп. Forbes: Незабавните плащания навлизат при услуги с добавена стойност за клиентите

В момента услугата blink P2P се ползва от над 800 000 клиента...

Научете повече
Пред сп. Enterprise: Иновациите ще продължат да променят начина, по който бизнесът обслужва клиенти
7 Октомври 2024, понеделник

Пред сп. Enterprise: Иновациите ще продължат да променят начина, по който бизнесът обслужва клиенти

В съвместно интервю Мартин Орешарски от БОРИКА и Цветан Григоров от „Тексим Банк“ споделят за решенията за дистанционно обслужване на клиентите...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни