English
Search icon
27 Юни 2019, четвъртък

Електронните услуги на Държавната администрация – достъпни с Облачен Квалифициран Електронен Подпис B-Trust

Достъпът до Единния портал за електронни административни услуги (https://egov.bg/wps/portal/), поддържан от Държавна агенция „Електронно управление”, вече е възможен с персонален облачен и мобилен квалифициран електронен подпис (КЕП), обяви днес по време на пресконференция Атанас Темелков, председател на ДАЕУ. На събитието, в реално време, се състоя демонстрация на идентификация и достъпване на е-услуги през мобилно устройство, посредством облачен подпис.

Приоритет на електронното управление са услугите за гражданите и бизнеса. До 2023 г. те трябва да имат централизиран достъп по електронен път до над 850 електронни услуги, поясни още Темелков. Според  последното проучване на „Галъп Интернешъл“ на обществените нагласи по отношение на електронното управление у нас 75 на сто от участвалите в допитването не са използвали електронни услуги и са имали контакт с администрации само „на гише“. В същото време над 5.5 млн. граждани използват мобилен интернет. Тази липса на комуникация може да се промени. Достъпването на е-услуги и подписването на документи с облачен КЕП ще улесни всеки гражданин в работата с администрацията. Създават се условия за сигурна идентификация и единен начин за достъп до услугите, предоставяни от различните институции. Това решение значително ще оптимизира разходите на държавата и бизнеса за създаване, поддържане и използване на средства за електронна идентификация. Също така ще предостави сигурен начин за потвърждаване на самоличността на потребителите до въвеждането на личните документи като средство за електронна идентификация, каза председателят на ДАЕУ.

Идентификацията и достъпването до различни е-услуги чрез защитено мобилно приложение с КЕП е в партньорство с единствените засега две български компании, които предлагат сертифициран облачен квалифициран е-подпис на достъпна цена – БОРИКА АД и „Евротръст Технолъджис“ АД.

“БОРИКА, с услугата си B-Trust, е един от първите доставчици на удостоверителни услуги в страната от 2003 година. Още от самото начало партнираме на Държавата в различни нейни инициативи, свързани с предоставянето на електронни услуги за граждани и фирми“, споделя Красимир Георчев, директор „Продажби“ в БОРИКА. „Днес обаче достъпът до тези услуги е по-лесен и удобен от всякога, като единственото необходимо условие е наличието на облачен електронен подпис, мобилен телефон и интернет връзка“, допълва г-н Георчев.  

Гражданите и бизнесът вече могат да взаимодействат изцяло цифрово с администрациите – през Системата за електронно връчване. Основните регистри и системи на централната администрация вече са свързани - през средата за обмен на данни между регистрите – RegiX. Там се извършват 165 типа справки от 62 регистъра на централни администрации, отчете Атанас Темелков. Също така през тази система от 2018 г. гражданите могат да контролират как институциите използват техните данни – кои данни, на какво основание и с каква цел. Тази услуга е силен инструмент за граждански контрол върху институциите, смята председателят на ДАЕУ.

Атанас Темелков подчерта важността на обратната връзка от гражданите и бизнеса при използване на електронните административни услуги. Предложения за подобряване на работата на администрацията могат да се изпращат чрез системата за е-Връчване (https://edelivery.egov.bg/). 

Облачният квалифициран електронен подпис (ОКЕП) измества познатия електронен подпис от смарт карта на отдалечена сървърна платформа, като запазва правната сила на квалифицирания електронен подпис, а именно еквивалентен на саморъчния. Повече информация за B-Trust ОКЕП, както и стъпките за активирането му, можете да откриете в сайта на услугата, на адрес: https://www.b-trust.bg/ или в електронния магазин на БОРИКА, на адрес: http://store.borica.bg/.

Други новини

БОРИКА поднови сертификатите си за съответствие с Регламент 910/2014 за предоставяне на удостоверителни услуги
9 Юли 2019, вторник

БОРИКА поднови сертификатите си за съответствие с Регламент 910/2014 за предоставяне на удостоверителни услуги

След одита към списъка от услуги бяха добавени и редица нови услуги...

Повече
Офисът на БОРИКА в град Ямбол – в същата сграда, но на партерен етаж
25 Юни 2019, вторник

Офисът на БОРИКА в град Ямбол – в същата сграда, но на партерен етаж

Поради преместването, на 28 юни (петък) клиентите ще бъдат обслужвани от 08.30 до 15.00 ч...

Повече
21 Юни 2019, петък

На 24 юни, понеделник, офисът на БОРИКА в Плевен ще бъде с ограничени функции

В часовия интервал от 09.00 до 13.00 ч. се очакват прекъсвания в електрозахранването, поради планирана профилактика на ЧЕЗ...

Повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612 бул. "Цар Борис III" №41

работно време:8:30 – 17:30 в работни дни

тел.:0700 199 10
на цената на един градски разговор за стационарни телефони на vivacom
моб.:*9910
на цената на разговор в съответната мобилна мрежа, съгласно тарифния план на клиента
и-мейл:office

Вижте всички офиси

Find us in

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни