English
Search icon
18 Февруари 2021, четвъртък

Клиентите на Облачен КЕП B-Trust - с достъп до електронните услуги на 54 български общини

Клиентите на Облачен КЕП B-Trust - с достъп до електронните услуги на 54 български общини

От средата на февруари клиентите на Облачен електронен подпис B-Trust могат бързо и лесно, само с помощта на мобилния си телефон, да използват електронните услуги на 54 общини в страната. Това стана възможно, благодарение на партньорството между БОРИКА АД и Софтуерна група „АКСТЪР“ към Технически университет – София.  

Интеграцията на облачната услуга с портала auslugi.com дава достъп на гражданите и бизнеса до над 1200 електронни административни услуги. Отдалечената е-идентификация и онлайн подписването на документи в портала се извършва в рамките на секунди, като защитата на данните се гарантира от БОРИКА АД, един от водещите доставчици на удостоверителни услуги у нас.

Порталът auslugi.com e създаден през 2007 г. Днес той е с обновена визия. От „АКСТЪР“ отчитат,  че само за последната година броят на общинските администрации се е удвоил. Значителен е ръстът и на потребителите на портала, което се дължи на интуитивната работа с него и нарастващата необходимост от изцяло дистанционно предоставяне на електронни услуги. „Радвам се, че все повече общински администрации осъзнават удобството на портала и имат възможност да го предложат на гражданите и бизнеса от своя регион“, споделя д-р Моско Аладжем, ръководител на софтуерна група „АКСТЪР“.

От своя страна, облачният КЕП B-Trust има правната сила на квалифициран електронен подпис и саморъчно положен подпис. При него няма необходимост от карта и четец, а единственото условие е наличието на мобилен телефон с достъп до интернет и инсталирано приложение B-Trust Mobile. Издаването на Облачен КЕП е безплатно, като със самото издаване клиентът получава 3 безплатни подписвания и/или идентификации.

Към момента Облачният КЕП, издаван от БОРИКА, е успешно интегриран и с единния портал за административни електронни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­„За дигитализация на административните услуги и процеси се говори от години, но едва през 2020 г. видяхме реален напредък в това отношение“ споделя Мартин Орешарски, Мениджър „Бизнес развитие“ в БОРИКА АД. „Нашата компания разполага с всички необходими условия – лицензи, технологии, know-how, експертен екип и т.н., за да може успешно да партнира на Държавата в този процес на дигитална трансформация“, допълва още г-н Орешарски.

Други новини

На 22 април, понеделник, търговският офис на БОРИКА в Русе ще бъде с ограничени функции
18 Април 2024, четвъртък

На 22 април, понеделник, търговският офис на БОРИКА в Русе ще бъде с ограничени функции

Офисът няма да обслужва клиенти от 08:30 до 16:30 ч., поради планирано прекъсване на електрозахранването в района...

Научете повече
Безплатни практически курсове за родители по първа помощ организират Фондация “Нашите недоносени деца” и БОРИКА
25 Март 2024, понеделник

Безплатни практически курсове за родители по първа помощ организират Фондация “Нашите недоносени деца” и БОРИКА

Вече са отворени записванията за първия курс, който ще се проведе на 11 април...

Научете повече
Български форум за превенция от измами обедини финансовата общност у нас
20 Март 2024, сряда

Български форум за превенция от измами обедини финансовата общност у нас

БОРИКА бе инициатор и домакин на специалното събитие, което даде старт на инициативата...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Captcha Image
Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни