English
Search icon
19 Февруари 2020, сряда

Системата за електронни бюджетни плащания СЕБРА навърши 19 години

Системата за електронни бюджетни плащания СЕБРА навърши 19 години

На днешната дата, точно преди 19 години, е внедрена системата за  електронни бюджетни плащания СЕБРА.

Тя представлява централизирана система за обслужване на плащанията на бюджетните организации, включени в системата на Единната бюджетна сметка. Изградена е съгласно Указание на БНБ и МФ за обслужване на сметки на бюджетни организации и бюджетни плащания.

“Идеята за изграждането на СЕБРА дойде от Международния Валутен Фонд през 2000 г. Консултант, изпратен от Фонда, препоръча създаването на  Единната  сметка в Националната банка за събиране, съхраняване, разплащане и отчитане на средства и плащания на бюджетни предприятия с цел извършване и контролиране на плащанията на бюджетните предприятия, в определените им лимити”, разказва Димитрушка Ташева, която е сред специалистите с водеща роля в създаването на СЕБРА от самото начало на проектирането  на системата.

Първоначално в СЕБРА са включени общо четири бюджетни организации (т.нар. първостепенни разпоредители). Това са Министерството на отбраната, Националният съвет за радио и телевизия, президентството и Конституционният съд. Според данните от архива на “Банксервиз”, през първия ден – 19 февруари 2001 г, е било извършено само едно плащане по новата система. През седмицата новият ред за плащания е набирал постепенно скорост, което е увеличило и броя на извършените транзакции - във вторник плащанията са били 15, в сряда - 23, и т.н. По принцип системата е проектирана така, че да може да обслужва до няколко хиляди плащания дневно.

Към момента общият брой на бюджетните организации, включени в СЕБРА е 5163, а броят на плащанията, преминали през нея за 2019 г. надхвърля 3 млн.

Повече информация и интересни данни за СЕБРА можете да прочетете в статията на сп. CIO, по повод 10-тата годишнина на услугатa. 

Други новини

На 22 април, понеделник, търговският офис на БОРИКА в Русе ще бъде с ограничени функции
18 Април 2024, четвъртък

На 22 април, понеделник, търговският офис на БОРИКА в Русе ще бъде с ограничени функции

Офисът няма да обслужва клиенти от 08:30 до 16:30 ч., поради планирано прекъсване на електрозахранването в района...

Научете повече
Безплатни практически курсове за родители по първа помощ организират Фондация “Нашите недоносени деца” и БОРИКА
25 Март 2024, понеделник

Безплатни практически курсове за родители по първа помощ организират Фондация “Нашите недоносени деца” и БОРИКА

Вече са отворени записванията за първия курс, който ще се проведе на 11 април...

Научете повече
Български форум за превенция от измами обедини финансовата общност у нас
20 Март 2024, сряда

Български форум за превенция от измами обедини финансовата общност у нас

БОРИКА бе инициатор и домакин на специалното събитие, което даде старт на инициативата...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Captcha Image
Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни