English
Search icon
11 Ноември 2021, четвъртък

Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”

Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”
Нови дигитални картови услуги и първи внедрявания у нас анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програма “БОРИКА Нова Генерация”

Нови услуги за електронни разплащания, обновления в хардуерната и софтуерната инфраструктура и първи внедрявания в български банки анонсира БОРИКА по време на онлайн семинар по програмата “БОРИКА Нова Генерация”. В семинара, модериран от Нели Йоловска, директор „Продажби“, взеха участие експерти от различни отдели в Дружеството, както и представители на партньори – Българо-американската кредитна банка и Пощенска банка. Аутсорсингът на POS и ATM устройства, по който БОРИКА изгражда концепция за нова услуга към финансовите институции, и иновативната услуга за приемане на плащания Софтуерен POS бяха сред водещите теми на събитието, като последната вече е имплементирана пилотно в България и се ползва от клиентите на Пощенска банка.

Софтуерният POS осигурява безконтактни плащания към търговците и уеб-базиран портал, чрез който те могат да достъпват цялата информация за трансакциите към тях, да управляват фирмения си профил и да задават разнообразни настройки. В момента услугата може да се ползва през всякакви мобилни устройства с NFC комуникация и операционна система Android и се очаква в бъдеще да е налична и за iOS, обясни Александър Чолаков, ръководител отдел „Акцептиране плащания на ATM и POS“.

„Пощенска банка е първа сред банките в България, която предложи дигиталната иновация от ново поколение Smart POS за безконтактни плащания, която превръща смартфона в ПОС терминал. Благодарение на отлично структурираните й функционалности, всеки търговец има възможност да предложи безконтактни разплащания на своите клиенти директно през мобилния си телефон, без необходимост от поддържане на традиционния ПОС терминал“, изтъкна пред участниците в панела Димитър Шумаров, изпълнителен директор и член на УС на Пощенска банка, и допълни, че приложението е удачно работещо решение както за бизнеси с микро, малък и среден мащаб, така и за големи компании.

„Високотехнологичната услуга Smart POS е всъщност само една от тези, които ни превръщат във водеща, в областта на онлайн продуктите, банка, защото тук можем да прибавим и други наши иновации като виртуален ПОС, Unattended POS, както и стандартните физически ПОС“, каза той и специално благодари на БОРИКА за отличното оперативно взаимодействие и успешна работа в цялостния процес по внедряването на услугата, отнел по-малко от три месеца. През последната година БОРИКА отчита значителен напредък по основни фази на програмата “БОРИКА Нова Генерация” като National Switch и ATM миграции. Компанията е внедрила регулациите по PSD2 според изискванията на международните картови схеми, като предоставя надеждни картови трансакции в интернет. “Този напредък показва, че сме способни да се обединим като общност и преминем през препятствия като отдалечена работа и сложни имплементации, за да осигурим стабилно функциониране в процеса на миграция на близо 2,5 милиона карти в интернет и обслужващите тези плащания устройства”, коментира Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на БОРИКА.

Платежният оператор изцяло е осъвременил инфраструктурата си с най-модерни хардуерни и софтуерни решения, сред които база данни на Oracle, решения за възстановяване при бедствия и др., спазвайки всички стандарти за информационна сигурност и управление на качеството като PCI DSS, ISO 9001 и ISO 20022. В областта на приложния софтуер компанията използва международно признатата платформа Way4 от водещия доставчик OpenWay и предлага на клиентите си ключови функционалности, надграждащи основната система– вкл. уеб портали, позволяващи на търговците и банките да следят бизнеса си, генерират отчети и изпълняват разнообразни операции. Това анонсира Петър Буров, ръководител отдел „Картови продукти и издаване“, който представи и иновациите на БОРИКА в областта на дигиталните портфейли.

Предизвикателствата и бизнес ползите при внедряването на системата за управление на карти като услуга (Acquiring CMS as a Service) в Българо-американска кредитна банка (БАКБ) бяха представени на семинара от изпълнителния директор и член на УС на банката Александър Димитров. Проектът включва миграция на ATM парка и виртуалните POS устройства. В момента БАКБ подготвя пренасянето на физическите терминали и тества услугата POS as a Service. Новата система опростява мониторинга на ATM устройствата, осигурява достъп до тях в реално време и предоставя оптимален процес на заявка и инсталиране. “Към днешна дата вече ползваме предимствата на проекта. Те създават нови възможности и улесняват както клиентите, така и екипа на банката”, коментира Александър Димитров, акцентирайки върху функционалността на новата система.

Върху услугите с добавена стойност на БОРИКА в областта на електронната търговия се спря по време на семинара Боян Дамянов, ръководител отдел „Електронна търговия и мобилни услуги“, като засегна теми като промените в европейското законодателство и регулаторните технически стандарти и как те са се отразили върху 3DS решенията. Боян Дамянов представи данни за напредъка на компанията в тази област, включително за привлечените нови клиенти и миграцията към биометрични решения. Даниела Василева, експерт в секция „Бизнес развитие", анонсира наличните функционалности на решението 3DS ACS, което към момента включва 3 основни метода на автентикация, както и решенията на БОРИКА за биометрична автентикация, сред които услугата B-Trust Mobile. Бяха презентирани и някои иновативни 3DS MPI решения, като Credential on File и Recurring payments.

Сред основните теми на семинара бе и производството на карти. Йордан Паунов, ръководител секция „Подготовка на данни и персонализация“, представи водещите тенденции в персонализацията на карти, включително и в техния дизайн, както и допълнителните услуги, развити от БОРИКА през последните две години. Над 500 000 платежни карти е доставила БОРИКА на българския пазар от старта на доставките през 2019 г. Също така, от 2019 г. досега компанията е получила над 400 000 заявки за доставка на електронни ПИН-кодове, които отменят необходимостта картодържателят да получава картата и ПИН-кода си в различни дни, анонсира Йордан Паунов.

Върху две основни направления ще се фокусират усилията на БОРИКА в рамките на проекта “БОРИКА Нова Генерация” през 2022 г. – реализиране на миграционните проекти в частта “Acquiring” (с основен фокус върху проектите за миграция към CMSaaS), анонсира Катерина Благоева, ръководител отдел „Управление на проекти“. От друга страна, компанията планира да стартира и реализира функционалността в частта “Issuing” в WAY4 системата. Предвижда се също така реализация на трета схема за централизирано приемане на картови трансакции (JCB).

Програмата “БОРИКА Нова Генерация” обединява иновативни технологии в областта на картовите разплащания, предоставяйки надеждна и гъвкава система за управлението на карти, POS и ATM устройства и търговци. Тя позволява на клиентите на Дружеството да внедряват лесно и бързо разнообразни нови услуги за електронна търговия, токенизация и дигитални портфейли.

Други новини

Какво показва статистиката за предпразничното пазаруване на българите за 2022 г.
2 Януари 2023, понеделник

Какво показва статистиката за предпразничното пазаруване на българите за 2022 г.

Както всяка година, така и тази дните преди Коледа и Нова година се отличаваха с оживено пазаруване...

Научете повече
Работно време на търговските офиси и Контактния център на БОРИКА за предстоящите празници
23 Декември 2022, петък

Работно време на търговските офиси и Контактния център на БОРИКА за предстоящите празници

В последния работен ден от годината търговските офиси ще работят с намалено работно време от 08.30 до 12.00 ч...

Научете повече
Вторият iPhone 13 от промоционалната кампания „Активирай. Подпиши. Спечели“ отиде при новия победител
21 Декември 2022, сряда

Вторият iPhone 13 от промоционалната кампания „Активирай. Подпиши. Спечели“ отиде при новия победител

Във финалния период своите награди получиха и клиентите, които печелят пакет...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Captcha Image
Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни