English
Search icon
12 Май 2025, понеделник

М. Орешарски в ефира на Дарик радио: Все повече хора и бизнеси ползват електронен подпис

М. Орешарски в ефира на Дарик радио: Все повече хора и бизнеси ползват електронен подпис

"За всяко нещо, което се случва около нас има някакъв катализатор, който трябва да го движи и това е развиващата се бизнес среда, промените в начина на живот и работа, както и забързаното ежедневие. Това налага да имаме някакво средство, което да използваме, когато комуникираме от разстояние, даващо необходимата сигурност и правна обезпеченост и това е квалифицираният електронен подпис (КЕП)“. Така Мартин Орешарски, директор „Удостоверителни услуги“ в БОРИКА, отговори на въпрос защо все повече физически и юридически лица в България използват B-Trust - електронен подпис. В ефира на Дарик радио, той заяви, че електронният подпис се ползва, както в отношенията с контрагенти, така и във вътрешно-фирмените дела и във все по-голямо портфолио от административни услуги, предлагани от държавата. 

- Основните предимства на КЕП
Пестенето на време и разходи, както и мобилността са основните предимства на облачния електронен подпис, който е достъпен през мобилен телефон. Според Орешарски, това е може би най-силно регулираната сфера (бел. ред. удостоверителни услуги), тъй като представлява услуга за доверие в гражданите и бизнеса. Подчинен е изцяло на европейско законодателство, което е общоприето и задължително за всички държави членки. 

- Какви услуги можем да разписваме с КЕП? 
Административните услуги, които държавата предлага, както и информацията, която се обменя между две компании като сключването на договори, например, всичко това може да се случи от разстояние. Извън това, електронният подпис намира все по-голямо приложение и във вътрешно-фирмените взаимоотношения, например HR процесите, работодател-служител и др. „В държавата вече има стотици услуги, които са достъпни с електронен подпис от далеч, които пестят време както на гражданите, така и на бизнеса“, каза още Орешарски. „Един много хубав пример, е сайтът на електронното управление, където целта е всички административни услуги да бъдат достъпни там. Има и други примери и смятам, че дигитализацията е на много добри нива в момента у нас“, допълни той. 

Какво да очакваме от Борика през 2026 г.? 
Портфейлът за идентификация е това, върху което работим в момента, разказа още Мартин Орешарски. Това трябва да бъде еквивалент на нашата лична карта, шофьорска книжка, паспорта, здравния статус, професионална обвързаност, образование и включително плащания. Това е задължителен елемент за всяка държава от ЕС и крайният срок е 31 декември 2026 г. 


 

Източник: Дарик Бизнес Ревю

Други новини

Визия в. КАПИТАЛ
2 Май 2025, петък

Пред в. КАПИТАЛ: БОРИКА един ход пред измамниците с въвеждането на мощни Anti-fraud механизми за превенция

В интервю за в. КАПИТАЛ Албена Петкова, директор "Превенция на финансови измами", и Стоилка Арсова, директор "Национална картова и платежна схема" разказват за...

Научете повече
 Пред сп. Forbes: Отвореното банкиране в ERP системите - катализатор за бизнес ефективност
14 Януари 2025, вторник

Пред сп. Forbes: Отвореното банкиране в ERP системите - катализатор за бизнес ефективност

БОРИКА и FTS дигитализират и оптимизират процесите в ERP сиситемите с услугата InfoPay...

Научете повече
 Пред в. Банкеръ: Централизираното решение предпазва банки и клиенти от финансови измами
6 Януари 2025, понеделник

Пред в. Банкеръ: Централизираното решение предпазва банки и клиенти от финансови измами

Статистиката за глобалните измами при онлайн плащанията са стряскащи, като се очаква загубите да достигнат до 362 млрд. долара за периода 2023 – 2028 г...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни