Skip to content
English
Search icon
12 Май 2025, понеделник

М. Орешарски в ефира на Дарик радио: Все повече хора и бизнеси ползват електронен подпис

М. Орешарски в ефира на Дарик радио: Все повече хора и бизнеси ползват електронен подпис

"За всяко нещо, което се случва около нас има някакъв катализатор, който трябва да го движи и това е развиващата се бизнес среда, промените в начина на живот и работа, както и забързаното ежедневие. Това налага да имаме някакво средство, което да използваме, когато комуникираме от разстояние, даващо необходимата сигурност и правна обезпеченост и това е квалифицираният електронен подпис (КЕП)“. Така Мартин Орешарски, директор „Удостоверителни услуги“ в БОРИКА, отговори на въпрос защо все повече физически и юридически лица в България използват B-Trust - електронен подпис. В ефира на Дарик радио, той заяви, че електронният подпис се ползва, както в отношенията с контрагенти, така и във вътрешно-фирмените дела и във все по-голямо портфолио от административни услуги, предлагани от държавата. 

- Основните предимства на КЕП

Пестенето на време и разходи, както и мобилността са основните предимства на облачния електронен подпис, който е достъпен през мобилен телефон. Според Орешарски, това е може би най-силно регулираната сфера (бел. ред. удостоверителни услуги), тъй като представлява услуга за доверие в гражданите и бизнеса. Подчинен е изцяло на европейско законодателство, което е общоприето и задължително за всички държави членки. 

- Какви услуги можем да разписваме с КЕП? 

Административните услуги, които държавата предлага, както и информацията, която се обменя между две компании като сключването на договори, например, всичко това може да се случи от разстояние. Извън това, електронният подпис намира все по-голямо приложение и във вътрешно-фирмените взаимоотношения, например HR процесите, работодател-служител и др. „В държавата вече има стотици услуги, които са достъпни с електронен подпис от далеч, които пестят време както на гражданите, така и на бизнеса“, каза още Орешарски. „Един много хубав пример, е сайтът на електронното управление, където целта е всички административни услуги да бъдат достъпни там. Има и други примери и смятам, че дигитализацията е на много добри нива в момента у нас“, допълни той. 

- Какво да очакваме от Борика през 2026 г.? 

Портфейлът за идентификация е това, върху което работим в момента, разказа още Мартин Орешарски. Това трябва да бъде еквивалент на нашата лична карта, шофьорска книжка, паспорта, здравния статус, професионална обвързаност, образование и включително плащания. Това е задължителен елемент за всяка държава от ЕС и крайният срок е 31 декември 2026 г. 


 

Източник: Дарик Бизнес Ревю

Други новини

Статия на Боян Дамянов, ръководител отдел “Електронна търговия” в БОРИКА АД, за Българската е-commerce асоциация: Новото поколения решения за дигитални разплащания
17 Декември 2025, сряда

Статия на Боян Дамянов, ръководител отдел “Електронна търговия” в БОРИКА АД, за Българската е-commerce асоциация: Новото поколения решения за дигитални разплащания

През последните години електронната търговия в България бележи силен и устойчив подем, растейки между 19 и 31% годишно. Все повече потребители избират онлайн пазаруването, а...

Научете повече
Главният изпълнителен директор на БОРИКА АД, Мирослав Вичев пред в. „Капитал“:  В България има готовност за цифровото евро и ще са нужни доста по-малко инвестиции
28 Ноември 2025, петък

Главният изпълнителен директор на БОРИКА АД, Мирослав Вичев пред в. „Капитал“: В България има готовност за цифровото евро и ще са нужни доста по-малко инвестиции

Новата форма на пари на централната банка ще бъде още една възможност за разплащане, а не универсално решение...

Научете повече
Албена Петкова пред  „Банкеръ”: Сигурни незабавни пари
18 Ноември 2025, вторник

Албена Петкова пред „Банкеръ”: Сигурни незабавни пари

Незабавните плащания, познати у нас и като Blink, промениха ежедневието ни. Възможността да изпратим пари на приятел или да платим сметка за по-малко от 10 секунди, по всяко време на денонощието, е безспорно незаменимо удобство...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни